Nuffnang!

Thursday, April 10, 2014

1st check up at 16weeks :)

Masa first check up haritu (28 jan harituuuuu nuuuuu),
kan aku cerita, aku punya appointment sama dengan sorang artist ni.
Dah bila aku cerita, kang cakap aku tipu. Baik aku tunjuk gambar.
Hewhewhewhewhew... Haruslah iolls excited!

selekehnyaaa aku omggggg

Gila kau! Scha ngan Awal kot! Omggggggg... super cantik ok 2-2...
Scha dengan naked face je tapi cantiknyaaaaa lahai...
Beza betul naked face scha dengan naked face aku... Scha, pakai apa ya? Boleh suggest tak?
Eh.. ni nak cerita apa ni ekk.. hahahahaha... excited jap... sorry aaaaa...
Tapi memang sejak pregnant ni, aku memang tahap pemalas, tak suka langsung nak make up...
Apehalllll tahhhh... Memang apa pun tamau pakai... Kesian Zul dapat bini camni...
Asyik laaaaa muka tak ceria la, tak bermaya la, tak ada pregnancy glow langsung.. Hihihihi...

So, first check up? Hmmmm... aku sebenarnya taktau apa lah yang doc akan buat kat aku...
Nak check apa kan... Aku paling takut tang amek2 darah sume tuu... eeeeeee... ai tak boleh lah cucuk2 ni...
Tapi normal la... check blood pressure, height, weight bla bla bla... Eh, tu semua nurse yang buat... hihihi...

Blood pressure aku ok... Alhamdulillah.... Sebab ada sekali tu, aku tak ingat berapa weeks dah waktu tu, blood pressure aku drop gila babeng punya... Aku selalu rasa pening... Muka pucat semua... Dengan tak laratnya... Ada sekali tu package nak pitam tau... Bahaya kalau blood pressure low ni sebab boleh buat pengsan... Kang tetiba tumbang, siapa nak angkat aku.. berat niii.. hihihihi...

ni time2 blood pressure drop :'(

Ada la few days jugak until aku pergi check dekat clinic sebab tak tahan sangat...
Bila check je, nahhhhh... 60/40 ke 60/90... apetah doc tu cakap... Aku lupa...
Saspens jugak la waktu tu... fuhhh... terus mc habaq hang... tapi kedekut... mc sehari je... puiii...
Tapi masa mula2 dapat tau pregnant tu, berat aku 65kg... Alaaaa.. time dekat insta yang aku kecoh konon nak diet bagai lepas dapat tahu overweight tu... Hahahaha...


Tapi time tu taktau lagi pregnant...
So bila check up haritu, tengok semua ok and seperti dijangka, berat drop gila babeng...
61.8kg... Kalau tak pregnant memang aku dah bangga habis wa cakap luuuu...
4kg turun kottt... hahahahahaha... ingat senang ke... tu 61.8kg tu termasuk berat baby tuuu...
Haaaa.. bayangkan la berat aku saje berapa... ceceyyyyyy....

So masa nak masuk bilik doctor pun saspens jugak... Al-maklumlah... 1st time full check up kan...
Gila kauuu... Dr. Seri peramah angattt naaaaaa... Macam sembang kedai kopi uuuhhh... Hihihi..
Lepas dah soal siasat bagai tu... Dia suruh baring... Wiwiwiwiwiwiwi... nak scan lerrr... excited ooohhh...
Lama aku x scan... Aku pernah scan masa nak confirmed kan pregnancy, than scan 2nd time masa nak fly pergi Bali tu... Lepas tu nan hado buat apa2... So haruslah excited kan...

Pastu dah scan tu, Dr. Seri dah dapat agak dah gender waktu tu... Tapi dia kata tak boleh confirm lagi waktu tu... Anak ai pemalu... takmo kangkang... Hihihihi... Tapi dia dapat agak dahhh....
Tapi yang aku tak expect.. terus2 dapat tengok 4D tauuu.... Wiwiwiwiwiwiwi...
Omeyyy omeyyy angat aih anak mommy... haruslah puji anak sendirikannn... sape lagi nak puji...
So Dr. Seri cakap Alhamdulillah, ikut weeks dia, everything is normal... Even aku takde selera nak makan ke apa ke kan, baby ok je... Growth dia, heart beat dia and everything semua ok... Legaaaaaa...

So untuk 2nd check up nanti, Dr. Seri suruh aku buat detail scan dengan another doctor...
Detail scan tu, doctor akan scan every single thing...
Heartbeat & growth semua dah tentu... Then doctor akan check lung dia, heart dia, tulang temulang dia (hoih ayat aku.. hahaha), telinga dia cukup 2 belah ke tak, jari cukup ke tak cukup, semua semua aaaa...
Tak sangka aku... Dahsyat ohhhh.... Ada rupanya service macam ni...

So balik check up tu, pulang dengan hati gumbira laaa dapat gambar scan 4D... hihihihi...
So tak sabar tunggu next appointment time tu.. Sebab kalau dah detail scan, confirmmmmm lah boleh tau detail gender apa kannnn... nama pun DETAIL scan kannn.... wiwiwiwiwiwiwi....

No comments:

Post a Comment