Nuffnang!

Wednesday, October 24, 2012

Kak Ija, betulkan cermin.

Sekarang pukul 1am. Aku sampai umah slightly around 12.45am macam tu.
Tadi ada staff meeting. So this time we all decide buat malam.
Then sampai2 rumah, minum air dulu.
Tup tap tup tap... dah macam 10minit gitewww...

Masuk bilik, nak tukar baju tidur.
Bilik aku and adik kakak aku facing each other.
Normally, kitorang x tutup pintu. *obviously tang ni sebab aku ni pentakut na'uzubillah*
Both bilik lampu dok terbukak terang benderang including lampu dapur & lampu bilik air...
Yesss... Semua lampu terbukak... Before tido,kitorang tutup lerrr....

Taadaaa... Camni la bilik kitorang... Sorryyy... Bilik I sepah youuu....
Yang belah kiri korang nampak macam almari tu, tu cermin tau... Nampak kakak aku dok baring baca buku tu??? Adik aku??? Disebalik tu lahhh... Dok tidoqqq...

Then, seperti biasa, kalu nak berbogel, x perlulah ko nak malu depan kakak ko kan...
She's reading at her side of her bed.

Tengah bukak baju......pintu still dok terbukak.... tukar baju pulak depan pintu.....
Tetibeeeeeee.......
Dengar orang panggil nama aku....
Aku pusing toleh kat Kak Yin...

Rupanya.............

Dilla : Kak Ija, betulkan cermin. (time ni,aku dekat bilik aku lagi.telinga sikit pekak so xberapa dengar,aku pun datang dekat)
Me : Hah?
Dilla : Betulkan cerminnn...
Me : Hah? Betulkan cermin apa???
Dilla : Betulkan cermin tuu...*tangan pointing kat bilik aku, meaning,betulkan cermin kat bilik aku la*
Me : Hah? Betulkan cermin???
Dilla : Haa..betulkan cermin...
Me : Okay...*sambil dalam hati,nak tergelak dah sebab tau dia ngigau,pastu dia pandang aku okayyy...mata dok terbukak segar bugar,cuak pun ade*
Me : Betulkan cermin apa ni???
Dilla : Betulkan cerminnn....

Lepastu aku decide, baik aku keluar dari aku dok tanya2 sampai kesudah tatau cermin apa yang die suruh aku betulkan...
Pastu aku jenguk, okay... Dah tidur dah...
Aku ngan Kak Yin apa lagiiii.....

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkakahkahkahkahkahkahakahakahkah..........

Sampai Kak Yin menangis gelak aku pulak sampai pi toilet kencing......

Kak Yin : Yang akak heran, dia nampak adik, tapi knape dia x nampak akak baring kat situ? Kahkahakahkah
Me : Adik plak ingat, Kak Yin panggil adik... Tu yang adik toleh... Tapi normally orang ngigau, kita cakap okay je dia tido, ni adik cakap okay, dia pandangggggg lagi....

Pastu kitorang gelak lagiiii....
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahakah........

Me : Before tido, korang ade sembang pape pasal cermin?
K.Yin : X de, tapi dia ada gayut ngan Aidil. Haaa... cuba tanya Aidil.

And here comes my idea untuk share dengan korang.... and probably get some answers...

Kenapa nak kena betulkan cermin... in my own room??? Which the cermin x pernahhh bergerak....
KENAPA CERMIN???
Die perlukan cermin untuk make up dalam tidur maybe???

T______________________________________________________T

No comments:

Post a Comment