Nuffnang!

Friday, October 5, 2012

Bersyukur itu penting. Alhamdulillah :)

Wahhh... Topik habis alim nooo....
Ampun... Aku ni x alim mana, tapi just nak share thoughts with you readers.

Orang tua tua selalu pesan dekat kita, jangan lupa ucap terima kasih pada Allah. Cakap Alhamdulillah pun dah lebih dari cukup. Okay okay. Aku tak nak lebih lebih bab agama ni, sebab aku sedar, aku sendiri pun x elok mana. Takut kang kalau sasul lebih lebih, tersilap pulak... Hehehe...

My point is...

Lately ni, not lately la but since aku di transfer to my current location, hidup aku dah x se-enjoy dulu. Enjoy bukan la maksud pi club sana sini ke, apa ke... tapi... enjoy in-terms of, aku rasa sangat sangat terbeban skang ni... Okay okay... BM aku dah tunggang langgang... Kau layan sajoooo.....

I didn't follow the flow of my life... I feel some sort of burden in my shoulder now...
Dulu, aku enjoy kerja, kerja extra hours pun no problem but i felt the happiness in me, aku enjoy life aku...
Bila dekat tempat kerja aku enjoy, habis kerja dating dengan Zul jap, balik rumah sambung spent time dengan family... You know, the kind that rasa macam Alhamdulillah syukur dengan apa yang aku ada and for the life that i got...

Enjoy habis, no pressure and so on... That was before...

But now, aku asyik rasa macam life sucks. Tu x cukup, ni x cukup, tu x best, ni x best, sakit hati, pressure and so on. All the negative vibe datang in like one shot. Now, rasa macam, x happy. My life is not like what I had before.

Every month rasa macam gaji x cukup.. Memang company dah start potong tu, potong ni. Then, work loads suddenly like hempap kepala aku. Stuff like that.

Work is one side, Family is one side, Boyf is one side, Future is one side.

Suddenly rasa macam, fucked up gila. Yup. Suddenly. And now, aku kuat merungut. Kuat sangat sangat and I don't like myself.

Maybe sebab perangai kuat merungut ni kot, since kuat merungut, Allah bagi balasan dengan hati yang x tenang.
I should stop this behavior. Yup. I need to stop.

Work, location aku sekarang, maybe Allah nak uji, boleh ke tak aku tahan dengan gaji dekat location sekarang. Nak uji aku bersyukur or x.

Future, maybe Allah nak uji, boleh ke aku tahan pressure untuk bina masjid nanti. InsyaAllah. Nak uji, boleh ke aku sabar macam dulu.

Family, maybe Allah nak uji, boleh ke aku happykan family, nak uji boleh ke aku bahagikan masa untuk family selain dari kene bahagikan masa untuk boyf. Nak uji, mana lagi penting dalam hidup.

Since tersedar, perangai kuat merungut aku dah bagi hati aku x tenang. X tenang langsung wehhh... Memanjang merungut. I don't want that kind of attitude.

I should be thankful for everything that i have now.
Family, lover, job, salary.
Orang lain, mungkin takde semua ni. Tapi aku ada.

Alhamdulillah... Jangan lupa bersyukur... Alhamdulillah is more than enough... Thank you Allah... :)

p/s - cukup cukup la kot nooo entry skema ni. lepas ni sambung entry huuhaa balik... okbye :p

No comments:

Post a Comment