Nuffnang!

Friday, October 12, 2012

It's all about manners. Part 2 - Cinema Manners

Al-kisahhhhhhhhhhhh....
Incident ni sabtu lepas sebenarnya...

Every saturday, if the whole family kerja pagi or got nothing to do,
kitorang mesti akan keluar... It's family day/night...
Pergi la mana mana... Movie ke, window shopping ke, shopping ke, makan ke...
Asalkan, together... It's a family bonding routine...

So, last saturday... (tudiaaaaaaa.....dekat seminggu dah baru nak cerita) :p
Papa ajak tengok wayang... Taken2...
Kitorang apa lagi, on je la...
Tiket disponsor oleh saya as usual...
Plus, Papa x suka tengok tempat lain selain KLCC...
Maybe sebab boleh window shop or makan makan kot...

Despite the sempit legroom and small seating,
Papa still insist nak tengok kat KLCC...
Okay then... Off we go to KLCC...
Movie at 9.50pm...
Ask Zul to take the tickets sebelah house seat sebab kitorang x suka duduk sebelah orang...
House seat tu macam reserved seats incase ada apa apa ticket problem...
So starting sebelah house seat tu, kitorang punya seating...
Senang nak masuk kalau terlambat sebab xpayah nak langkah orang...

Movie starting............................................
Tetiba..........
Ada staff assist this 1 couple duduk sebelah house seat.
Dalam hati *aih, kacau betul... maybe ade tickets prob kot*
Ok lahhh... Xpe... duduklah ko disitu....
Couple ni duduk selang sekerusi ngan aku... *selang sekerusi pun bolehlahhhhh*

Movie dah start...
Si gf sibuklahhhhhh dok explain movie Taken2 ni pasal apa dekat si bf yang tatau...
Hoi.... ko pi explain kat luar laaa.... Xpun ko pi explain before the movie start.....
Ni movie dah start, time tu jugak la ko nak explain...
Abis time beli ticket tu, x pikir dulu ke? Ke main beliiiii je.....
Dosa kering no. 1 aku dah kat situ x pasal2...

Dila dah buat muka toya dengar pompuan tu dok sok sek sok sek cerita...
Aku dah panas dah...
Like serious oh...
Dila pun tanya aku movie ni pasal apa,
aku cakap "If you want to ask, ask after the movie. Not now"
So diamlah budak tuu...

Movie showing...
Hambuihhhhhhhhhhhhh.......
Ko ingat ni couple seat???
Okay fine, aku x kisah ko nak ngendeng tergedik gedik kat bf ko yang x hensem tu...
Tapiii...pikir laa orang sebelah...
Ko tu duduk single seat kot... Single seat yang kecikkk pulak tu.... Kalau couple seat, memang xde orang nak kisah punnnnnn.....
Pastu ko ngendeng kat bf ko, tapi xpayah la ko halaaaaa bontot ko kat aku...
Apa ko ingat aku datang tu nak tengok bontot ko ke???
Aku nak tengok movie kott... Sangat vavi...
Xpasal2 dosa kering no.2...

Pastu ko nak kiss kiss bf ko....
Hoi.... aku ulang untuk spoloh juta kali...
Ko duduk SINGLE SEAT..... bukan COUPLE SEAT....
SINGLE SEAT yang sangat kecik yang kadang kadang ko boleh tersiku orang sebelah ko...
and................
Adik aku kat sebelah kot.... Dia da teruwekk uwekk dah kat situ....
Gila x beradab ko ni....

Ko mula mula dah pokpekpokpek explain pasal movie, pastu ko talaaaa bontot ko sebiji kat aku, pastu ko kiss kiss bf ko kat situ..... GILA X BERADAB PUNYA POMPUAN...

Aku dah panas dan bengang dan xpasal2 dosa kering aku bertambah tambah...
So........
Apa lagi..... Gunakan kuasa yang ada laaaaaaa....
Message si Dee pendek....
Xjawab pulokkkk.....
Bengang lagi ni....
X selesa kottt nampak bontot ko yang x cantik tuu...

Tetiba...........
Kak Liza masuk..... Eceh... macam tau tau jeeeee....
Aku pun panggil... Tunjuk tunjuk kat Kak Liza pompuan x beradab tu....
Mula mula masa Kak Liza tengok,
dia xkiss kiss pun... Tapi bontot tu yela die tala... Pastu die duduk betul betul...
Dalam hati *ok fine... time nak complaint la ko nak duduk betul betul... satgi ko buat balik kang, Kak Liza keluar pulak*
Ok....... nasib baik Kak Liza berdiri lamaaaaa belakang aku....
Fuhhhh...... Adik, Papa, Mama, Kakak aku semua dah apsal apsal dah....

Sekaliiiiii..........................................

Hambik kauuuuu...... Dia pusing bontot dia 90 darjah kat aku.....
Pergh.... Time tu aku rasa nak sepakkkkk jeeee bontot ko macam bola.......
Kak Liza tengok pun tercengang kooo......

Tetiba.........

Acm : "Excuse me, can you sit properly... Customer complaint"
C : "Apesal plakkk!!??"
Acm : "Tak... masalahnya customer complaint skang. Dia x selesa"


Tettttttttttttttttt! In your face b****!!!


Time tu aku dah x boleh nak cover gelak dah.....
Aku duduk tersengeh2 kambing la kat situ sambil cover2 mulut.....
Pastuuu.......
Dia pandangggggg aku......
Mula aku buat bodo lagi... Pastu dia pandang lama konon macam aku takut...
Aku pun pandang la balik......
Dia pandang atas bawah, aku pandang la si xcantik tu atas bawah....
2x okayyyyy.....
Apa ko ingat aku takut dengan ko...
2x ko pandang aku, 2x aku pandang ko...
Tapi,
Bila aku pandang tau pulak ko pandang tempat lain....
Hahahahahah......
X verani lettew :p

Pastu, tau pulak duduk elok elok....
Aih.....
Sia sia ko dapat malu... Kalau dari mula duduk elok elok kan senang....
X de la aku pun dapat dosa kering...

Pastu....
Bila habis movie....
Lampu x sempat bukak lagi niiii....
Laju je ko bangun.....
Pastu jalan lelaju dekat celah celah orang ramai sampai tinggalkan bf ko....
Apakahhhh?????
Sudah  malukah?????
Kahkahkahkahkah.......

Tulaaa....
Lenkali, beradab sikit... tengok kiri kanan dulu before ko nak ciom ciom tala bontot...
Kalau sebelah ko pun couple buat benda sama, haaa....
Berlawan lah korang 2 orang...
Tapi kalau sebelah ko tu family, beradab la skit pompuan....
Kan da free free dapat malu....

Moral of the story........
Tengok kiri kanan dulu sebelum buat papepun...
Xkisah ko nak buat apa, dosa masing masing, kubur masing masing,
but manners pun penting...
Kita orang melayu...
Beradab sikit.... Kat tempat lain, ko buat laa hal ko...
Xdok sape pun kisah...





Tudiaaaaa panjang betullllllll..... Sekiannnnnn :D

No comments:

Post a Comment