Nuffnang!

Wednesday, May 27, 2015

New journey :)

Kerja baru.. routine baru.. life baru..
Alhamdulillah, aku dapat kerja dekat IKEA.. ni dah almost a month dekat sana.. Macam mana IKEA? Panjang kalau nak cerita.. Aku bukan dekat store Damansara.. Aku untuk store baru dekat Cheras.. InsyaAllah in November.. Sekarang memang busy untuk build up store.. That's why konon kata sempat nak blog tapi sebenarnya tak sempat.. huhuhu..

Aku tak kerja dekat office, aku dapat position untuk operation jugak.. Hahahaha... memang dah ditakdirkan aku ni kerja operations kot.. huhuhu.. for the time being, store Cheras belum bukak, so kitorang dapat off days on the weekend.. seronokkkkkkk bak hanggg.. tapi for the time being je lah.. enjoy lah selagi boleh.. huhuhu.. pasni, takdok laaa..
Nanti bila store dah bukak, of course, bila kau kerja untuk operation, u cannot expect to get all your of days on the weekend lagi.. so alternate la kot.. but i don't mind.. bila kadang dapat cuti weekdays sebenarnya best sebab time tu you can do all things time tak ramai orang.. macam bayar bills ke, grocery shopping ke, service kereta ke.. seronok tau sebab tak semak dengan manusia..
For now routine aku, paling lewat 7.15 dah kena gerak pergi kerja sebab training in Damansara.. so nak beat traffic tu adalah sesuatu yang mencabar.. pernah sekali tu terlambat.. pukul 7.30.. menggagau jugak nak pergi kerja.. nasib baik sharp2 pukul 8 sampai.. Then pukul 5.30, kau takyah rasa serba salah untuk balik rumah.. wahahahaha.. takyah rasa "alamak, tak sampai hati nak balik" "alamak, takut la nak balik ".. sini, no no no..
Nak beat traffic time balik rumah? Kau takyah mimpi lah kalau keluar pukul 5.30 sharp pun, pukul 6 kau akan sampai. Nehi nehi nehi. So bersabarlah aku dalam kereta tu.. sekejap je ni.. walaupun terpaksa redah traffic, redah tol yang hamaigad, minyak yang bagaikan air hujan (cewahhh), nanti bila kat cheras, banyak gilos i saving tau.. wuhuhu..
Yang seronok, bila kau memang kerja kerja kerja.. and sedar2, oh.. dah petang.. wahahahaha.. apa perasaan kerja IKEA? Sat.. aku up 1 more entry.. ni tiba2 rajin.. jangan dihalang kerajinan yang tiba2 datang.. rare weyh.. bye..

mai la tegoq tegoq say hi hi :D

No comments:

Post a Comment