Nuffnang!

Thursday, July 30, 2015

Mika turns ONE!

Ni mulalah nak emo ni... last week, 21st july, my one and only son turns 1! Weyh, setahun yang lepas somebody came out from my tuttt tuttt... hahaha...
Who knows a girl like me can become a mother! Even aku sendiri pun x percaya... yela... diri sendiri pun x betul, pastu ada anak... itu yang paling aku takut sekali...
ku takut aku tak dapat didik anak aku dengan betul...
Every mother in the world wants the best thing in life for their children, including myself... walaupun memang banyak parents aku bagi macam macam but to hold them from not giving pun susah jugak because this is their first grandchild and the only boy in our family... they INSISTED!
A year older and i hope my son will become a year wiser. Ni nak mai dah part nak puji anak ni... yela... anak sendiri kan, siapa lagi nak puji kalau bukan maknya...
Mika memang sangat senang untuk dijaga... Alhamdulillah... bangun pagi2, senyum... dalam mamai pun boleh senyum... kalau mommy daddy kat sebelah still tidur pun dia diam je... tak ada nak nangis ke, bangun lompat katil ke... tapi bila agak agak dia dah boring, mula la dia cakap uuu aaa uuu aaa... paling kelakar bila kadang tu aku dah sedar dia dah bangun, then saja la aku buat buat still tidur... tapi aku perati je... nanti dia main dengan tangan dia, dia dok uuu aaa uuu aaa... menyanyi la kot tu..  pastu dia bangun duduk... then dia panggil la kitorang... kejut bangun... pastu puk puk puk pukul badan or muka sebab nak kejut punya pasal... tak bangun jugak? Dia panjat kitorang... hahahaha... kadang tu dia nampak jugak mata aku dah sedar, aku buat buat tutup muka, japgi dia tarik bantal... macam mana laaaaaaa x geli hati weyh... hahahahaha... mika kalau x sihat je baru dia akan bangun terus merengek... anakkk anakkk...
Sekejap aje rasa dah setahun... sekarang mika baru boleh meniti... nak datang ke dapur tu dia nak jalan, tapi kene pegang... kalau jalan sendiri takat 3, 4 tapak je then jatuh... it's okay sayang... try lagi ya... gigi mika tumbuh cepat... 5 bulan dah tumbuh dah tapi still belum boleh cakap... tapi pok pek pok pek dok uuu aaa uuu aaa... hahahaha...
Okay... nak sambung basuh baju... hahahahahaha... bapak lah spoil terukkk ending ni... byeeeeeee

No comments:

Post a Comment