Nuffnang!

Wednesday, March 20, 2013

Renovation in progress.

Mama nak buat major renovation.
Yelah, since pindah rumah ni, rasanya dekat 20 tahun yang lepas, rumah ni rupa macam niiiiii je...
Bilik kitorang semua pulak pakai almari yang memang terus lekat kat dinding tu.
So rumah and almari ni dah rupa yang sama almost 20 tahun.
Aku bosan tengok ko, ko bosan tengok aku kan almari kan?
Kalau tak silap masuk rumah ni, Mama tengah pregnant kan adik aku kot.
So now adik aku dah 17tahun. Almost 20 tahun tuuuuu....

So Mama kata, memandangkan aku pun nak kahwin, anak2 pun dah besar2, so dia nak buat major renovation before aku kahwin. Ingat kot lama lagi, tup tup, cina ni buat kerja laju oiiii -.-
And now, dia dah start dengan jayanya!

Barang2 adalah kitorang sangat kelam kabut kemas. Semua kotak aku sapu dari TGV.
Mula2 kata bilik kakak aku, tapi sekarang, aku stuck dalam bilik Mama aku sebab dengan bilik2 aku sekali dia dah start buat. Barang pulak aku tak bawak kua lagi.

Yelah, kata bilik kakak aku dulu. Mati gue. Barang hantaran, baju melayu Zul, semua dalam bilik aku.
Habislaaaaaaaaa....
Macam mana la nak selamatkan semua. Aku dapat selamatkan laptop aku ni je haaa....
Tabung, barang2 berharga? Aku bertabah je lah...
Hopefully pekerja cina ni yang indon2 tu tak panjang tangan.

Dah lah cik siti amek kesempatan masuk rumah bila rumah tengah macam ni.
Terkelam kabut kitorang panjat2 takut dengan dia punya pasal.
Cis bedebah.
Ko tunggu ti, ko tunggu. Jangan ko mimpi rumah ni playground ko. Ko ingat ko bleh main nyorok2 disebalik kotak2 tu? Ko tunggu ti, ko tunggu.

So kemungkinan besar, blog tergendala.
Dah tu, kat mana pulak ahkak nak hapdate blog ni haaa....
Nampak gaya semua sumbat tido bilik Mama.
Yang hado space untuk aku berkarya. Puiiiiii.... Berkaryaaaaaa pun boleyyyy....










Tapikan, kalau ada Note II kan best.
Boleh jugak update thru hengpong.
Eh!

No comments:

Post a Comment