Nuffnang!

Friday, March 21, 2014

Penangan CNY 2014

Gila lama betul last entry aku.
Ni gara gara CNY haritu. Kitorang tak expect langsung CNY season tahun ni meletops.
Starting from 30jan tu, sampaiiiiiiiiii la ke 23feb haritu, baru la kitorang rasa reda sikit.
But the first 3 weeks memang crucial gila. Terpaksa mintak maap berkali kali kat baby dalam perut ni.
This little baby pun work hard jugak ooo time CNY. Good baby sebab dia takde pun buat perangai.
Nak mual ke nak apa ke, memang takda, Just selera makan je tetap takde.
Sayang anak mommy :)

Tapi memang kerah keringat habis lah kitorang haritu. Baru weekend lepas baru kitorang macam boleh tarik napas legaaaaaa... Staff2 semua pun dah taktau rupa apa dah...
Ada few je lepas reda tu, kena hit demam, including me!
Memang gila diorang ni...
Bayangkan sampai row yang depannnnn sekali, yang stock kalau ko dongak pun,
yang ko nampak just subtitle je, tu pun sanggup diorang beli.
Kalau aku la, nampak dah beratur panjang pun aku tak sanggup. Ni kan pulak bazir duit beli seat yang memang ko akan sakit kepala, pastu ko pening, pastu ko x dapat nak feel cerita tu.

I really don't get this people.

But this season, admission kitorang hit last year punya mark. Highest untuk 1 day is 7109 admits.
Gila tak gila. Tu sehari tau. Korang boleh bayangkan tak macam mana busy kitorang.
Shamelin yang selalu macam relax cool je orang datang beli ticket, boleh jadi top 10 paling busy untuk CNY 2014. Most of the movies yang sold out pun memang chinese movies.
Eh, tak lupa jugak Robocop, pun selalu full house jugak. Dahsyat! *clap clap*

But, aku betul2 bersyukur dapat staff2 aku yang tak pernah berkira langsung.
Tak pernah merungut. Just macam biasa la, lepas reda sikit, masing2 menjerit,
"PENATNYAAAAAAAA"
Pastu sambung kerja. Maybe tu cukup kot bagi energy untuk next few hours. Hahahaha.
Aku?
Memang aku pregnant, and baruuuuuu je masuk 2nd trimester waktu tu kan...
Tapi aku taknak guna reason aku pregnant untuk duduk tengok diorang je. It's not fair.
Even ada la budak2 ni tak bagi aku buat kerja, tatap jugak aku gagah buat. Tak sampai hati nak biarkan diorang penat camtu. Kita penat sekali la, baru syiok. Makan pun sesama ramai2 dalam store.
Sorang tolong tapau untuk semua. Pastu dah bergelimpangan sorang2 bersila kat store.
Sedih pun ada, tapi syiok pun ada. Bukan selalu macam tu :)

Alhamdulillah, baby aku so far ok. Nak dekat masuk 5 bulan haritu baru selera makan aku datang balik.
Tapi takde la hardcore macam selalu aku melantak time tak pregnant tu.
And takde la sakit2 ke apa time aku kerja keras tu. Just rasa sengal2 gitu je.
Time sengal2 tu la baby bagi signal "mommy, stop please". Hehehehe.
Baby aku ni kuat ni aku rasa. Aku kerja kuat pun dia rilexxxxxxx je tadehal :p

So far, pregnancy aku going smooth. Takde mengidam pelik2 pun. Tapi kalau iolls nak makan, iolls NAK jugak makan time tu jugak. Hahahaha...
Tak sabar nak cerita entry 2nd trimester. Time ni first time rasa baby kick!
Geliiiiiii.... tapi best... hehehe :)

So lepas CNY tu, 2 management team kena replace... Dari 4 orang jadi 3 orang je...
Masuk sorang lagi baru... and that's another reason aku memang tak sempat sangat nak update blog...
Ahhhhh... rindu tahu tak? Macam2 nak cerita...
Bila sorang ditarik keluar, automatic kerja jadi bertambah2...
It's not that i'm complaining but dengan keadaan camni, kadang2 tu ada la rasa penat...
Dah la seminggu sehari je off day... OMG...
Anak mommy, you are really one strong baby...

BTW...
Gender dah tau... Mihmihmih... Tak sabarrr :))

No comments:

Post a Comment