Nuffnang!

Tuesday, November 20, 2012

Family roadtrip - JPO

Last Saturday (actually, 2minggu lepas...hahaha), weolls pergi JPO lagiii...
Dah macam acara wajib dah family kitorang ni kalu bab JPO...
Tahun ni je dah berapa kali singgah sana...
For me, this is my 3rd time.
For Mama, maybe 4th. For Papa, maybe 5th.
Kenapa Papa lebih sedangkan nafsu shopping dia tak se-gelegak2 macam kitorang?
Pikirkan lah... Hahaha...

Motif this time, only 1. Like seriously, kitorang memang ada 1 motif je.
Masa 1st time datang dulu, motif sebab, yelaaa.... 1st time kan....
Dengar2 orang cerita... Nak jugak tengok ada apa...
*dasar kepochi takmo kalah* *tutup mata*
Tu motif 1st time....

Motif 2nd time... Sebab 1st time tu x puas....
Sebab tu pegi second time...
Tapi Mama and Papa decided untuk pergi sendiri pun ada jugak....
And now, comes to our 3rd times... My 3rd lah...
Mom and Dad, dah x ingat dah berapa time...
1 je tau motif dia.... Xde banyak2 motip...

Uno. One. Satu.

Sebab nak teman Kak Ila survey winter coat dekat Universal Traveller.
Itu jeeee tauuu motip tauuu.... Ingat tauuu.... Itu jeeeee motip.....
Baiklahhh...
Weolls pergi 2 kereta...
As usual... 2 cars lah kan...
Our family in 1 car *oh, Z ikut sekali*, and family Kak Ila in 1 car...

Kitorang sepakat ni, tanam dalam hati....
*ingat motip, ingat motip, ingat motip*
Punyalah nak menahan nafsu shopping....
*ingat motip, ingat motip, ingat motip*
Bagitau Zul, "ingat bandung yang, ingat bandung"
*ingat motip, ingat motip, ingat motip*
Nampak menara Johor Premium Outlet
*ingat motip, ingat motip, ingat motip*
Menuju ke kedai2...
*ingat motip, ingat motip, ingat motip*
Nampak kedaiiii.... MasyaAllah... *tutup mata*
*ingat motip, ingat motip, ingat motip*

Okay... enough with the talking...
Let the pictures speaks for me... :)

Adakah anda dapat lihat betapa excited teruja diorang tu??? Hambuiiii.... Laju sungguh.... -..- Macam kedai tu nak lari T____T

First stop! Mama kata masuk belek2 jenguk2... Nasib baik menepati janji... Fuhhh.. *tarik nafas lega*

2nd stop! Haaa... yang ni lawak... Tang Coach, Mama laju gila pergi beratur dengan M.idah....(now dah kena queue nak masuk) Hambui hambui... Aku baru sampai sempadan Coach dengan Micheal Kors, tup tup, diorang dah beratur nak masuk kat depan nuuu.... Laju betul... Exprss.s..

 Ko tengok!!!!! Ko lihat!!! *pengsan*

*pengsan lagi* *pengsan dan pengsan dan pengsan* Bangun balik... *pengsan lagi bila dapat tau M.idah beli DUA!!!*

Punya la lama diorang dalam Coach tu. More than 30mins. *tutupmata*...
Aku and lain2, menahan diri dari masuk Coach...
Apa yang kitorang buat dekat luar while waiting?
Tu nanti la aku tunjuk... Hahaha...
Lepas tu masuk Universal Traveller... Tang tu takdok gambar sebab menonong lajuuuuu je masuk...
Dah tu yang sepatutnya dituju dulu kannn....

Sementara diorang pegi universal traveller, Papa singgah masuk Tommy. Kitorang pun masuk teman. Zass zass zass je tengok. Tapi ada 1 jacket tu Papa berkenan, memang smart habis. Tapi dia kata

"oppp... nanti dulu...tengok yang lain dulu"

Duit aku habis kat mana??? Ice-cream sajaaaaaaaaaaa....... *macam xde baskin kat kl kannn* tapi dah bosan kannn.... ini je la aku layan.... *nak elak shopping*

Fuhhhhh..... ni dah jadi kedai feveret yang paling worth it sekali kalau datang JPO.... Zul pernah beli kasut kerja kat sini.... 50% okay... Sangat valoi2... Dia jaga habis kasut dia sampai sekarang.... Air hujan sikit pun x pernah kena kat kasut dia T__________________T *tolonggggg la percaya* Eh, tapi betul la... Simpan kat tempat kerja jee... *aku pun dia xsimpan sampai macam tu...EH*

Oh Fossil! Oh Fossil!!!!! Aku x masuk tau... Aku berjaya menahan tak masuk Fossil... Kalau masuk, sure akan ku grab something punya... Aku just tepek hidong je kat luar kedai Fossil tu... X percaya, ko pegi JPO, mesti ko nampak lobang idongku disitu :D

Hahahaha.... Sebenarnya ada lagi kedai lain dorang masuk.... DIORANG ye... DIORANG...
Aku??? Aku berjayaaaa menahan nafsu aku and Zul... Hahaha...
Kitorang lepak starbucks je.... Rilex sungguh...
Cukup time, ciao...
Hahahaha....
Untuk siapa2 yang nak pergi...
* Ready duit sebab takat shopping sikit2 watpe... xpuas ohhh... bila sekaligus baru rasa PERGHHHH
* Untuk yang x nak shopping, just nak jalan, ko kena kuat tahan godaan syaitonnn

Kalau korang berjaya macam aku, or x berapa berjaya macam Mama aku, papepun, aku wish Goodluck and Congrats. Hahahahahaha.

No comments:

Post a Comment