Nuffnang!

Tuesday, January 14, 2014

Yang blur tu, Aku. Clueless mother to be. @_@

Being a clueless yet zero thoughts of what to prepare for our first baby...
Aku adalah mengisytiharkan bahawa diriku adalah taktau mendeeeeee....

Damn!

Masa Ayu pregnant dulu, I asked her everything... Yet... Aku banyak jugak la google things pasal her first baby, well, now of course Adam dah setahun... Anak dia, pandai pulak aku tolong google kan...
But when it comes to me, tetibewww je iolls macam taktau nak google apa...
Awatnya tah... Nak start research apa and kat mane pun tatau...
Bukak google, alih2 pegi blog akak2, which is yang selalu aku refer is Kak Filla and Kak Ceera...
Pusing2 pun, kot tuuuuu jugaklah aku pergi... hahaha... Nasib banyak jugak info...

Sometimes, aku rasa macam nak ikut my own guts... Redah pi lahhh...
InsyaAllah, Allah will help to get thru this...
Kadang2 rasa give up nak google sebab blur... Nak google mendeeeee....
Hahahahahaha... Yes, i am that blur ladies...
Suppose nak google macam food stuff, what should i eat and whatnot...
Tapi bila tekan enter je, nahhhh... berlambak link keluar.... tu yang blur.... Ahahahaha...

This week dah 13 weeks... Well... Nak masuk 14 weeks dah la...
First full check up? This upcoming 28th january... Eh... Birthday Papa laaaa... Nak bagi apaaaa ni?
Lari topic jap... Huhuhu...
So up until now, eh, today, apa progress? Hmmmmm...
Supplements yang aku makan dari first dapat tau pregnant is folic asid sesajeeeeee...
Now baru aku start consume obimin pluz... Yang lain? Nandooo...
Teringin jugak nak amek shaklee set pebagai sume tu... Tapi tengok la dulu cemana...

Yang aku tunjuk haritu, gambar scan tu, tu 1st scan untuk confirmkan pregnancy aku... Then,
Haritu nak pergi year end holiday dengan family aku... So sebabkan aku over reacted sikit, takut jadi apa2, i mean, baby aku ok ke tak ke apa semua, aku pergi scan lagi sekali untuk tengok semua ok ke x...
Just scan.. No check up, no nothing... Kental tak? Hahahaha... Dah bila aku tanya Mama, she said

" Tak sakit pape, takyah la pi hospital "

Gittteewwwww Nanny dia yang lagi kewl dari Mommy -_-
So sebabkan aku just scan yang untuk confirmkan pregnancy saje, lepas2 tu terus takde check pape langsung, tu yang pi scan before holiday and Alhamduliilah, baby rupanya grow dengan normal and heartbeat pun time tu first time dengar. My baby is normal despite mommy dia yang terlebih kasar. Alhamdulillah.

Well, I guess, dilemma of being a first time mommy... Well, this is my first baby...
Apa yang aku tau, semua mesti baru... Hahahahahaha....
Eh,bila patut start shopping ni??
Seeeee... blur lagi T_____________T

No comments:

Post a Comment