Nuffnang!

Saturday, January 4, 2014

A new year surprise! Happy 2014!

Gituuuuuuu... Last entry tahun lepas.... kejams sangat ni tinggalkan blog lama2...
Bukan apa... Ada sebab2 yang tak dapat nak elakkan...

Hari yang ditunggu-tunggu... Entry ni sebenarnya dah lama ready dalam draft...
Tinggal nak publish je... Nak tau ke? Hihihi...
Rasanya macam ramai yang dah tahu... Hehehe...
Sebab dah kecoh kat insta, fb, twitter semua...
Yang penting, family memang dah tahu dulu awal2...
Lepas tu sedara yang rapat semua and budak tgv aku and Zul...
Tapi... Haritu aku just post benda simple je...
Masa awal2 dapat tahu haritu la...

"Rezeki hari jumaat, tak ada siapa yang tahu.. Alhamdulillah"

Tapiiiii.....
Ramaiiiii pulak yang pandai meneka... Hahaha...
Pandaiiiii eh koranggggg....
Okokok....... Jom cerita...

Selepas 167 hari dinikahkan, 5 bulan 15 hari dah sah... hari jumaat 15 nov 2013...
Pagi tu aku dapat tau... I AM PREGNANT!!!!!

Yes ladies and gentleman, I am now officially pregnant! :)

Ya Allah... Tuhan je yang tahu bertapa happynya aku... Gigih kitorang usaha ni... Huhuhu....
Camna kitorang usaha, takkan aku nak cerita kottttttt....
Malu laa aiii... yuollssss niiii.... Omgggggg...
Macam tak percaya... Cerita dia macam ni...

Aku dah delay seminggu.. Tepat2 7 hari... Tapi, kitorang still macam in doubt la, pregnant ke tak ni... Gitchewww... Sebabnya, since aku dah kahwin ni, aku pernah delay 2 kali... Omgggg...
Masa delay before this, memang memainkan perasaan ioollssss betulll...
Tak pernah aku delay teruk macam tu before kahwin... So maybe sebab hormon lah kot...
Pernah berhabis duit beli upt test sesaja untuk delay before2 tu... Bazir duit aii...
Tapi bila delay kali ni, firasat aku kata aku pregnant... Tapi takmo la eksaited sangat (omg, bila la nak g betulkan laptop ni).. kang aku frust macam haritu...
Bila cakap kat Zul, Zul pun kata, jangan eksaited sangat.. Dia pun takut kitorang sama2 frust...
So dia suruh tunggu aku muntah dulu... Hamboi sangat... Buat2 muntah kang... hihihi...

Tapi dah 5 6 hari camtu, tanda2 nak period macam ada macam takda... Gituuu...
Aku boleh tau kalau nak period... Macammmmmmm...
Sengal2 kat bawah perut tu ke, lapa teruk ke... makannnnnn memanjang ke...
Tapi tanda yang aku dapat.. sengal2 bawah perut.. tu pun kejap ada kejap takda...
Makan tak teruk pun... siap mampu diet okay... pelik niii... Selalu kalau nak period tak camni..

Pastu 1 day tu, aku pi watson lepas lunch ngan Dilla... Aku siap suruh dia tunggu luar...
Kang kantoi la.. Budak tu bukan boleh... Satgi dia kecoh... Kali ni pandai.. Beli paling murah... Hahaha...
Murah tak murah jugak la kalau RM10.90.. takpe2... Kita simpan dulu...
Balik2 tu aku tak terus buat... Ayu cakap buat pepagi... air kencing pertama... Ok fine...
Nasib baik pagi esok tu aku kerja pagi.... So bagitau kat Zul aku beli another upt test, still Zul kata tunggu aku muntah... Takut sangat frust lagi, dia kata tunggu...
OMG sayang... takde symptom lain agaknya nak tunggu.... Tapi aku perasaan, tek aku asyik sakit je...
Kesian Zul... Hahahahahahahaha...

So being myself, aku kan degil... Pagi tu aku nak mandi gi keje... Bawak sekali la upt tu...
Nasib kat umah dah takde orang.. So nak bukak kotak tu kuat2 pun takdehal... Haha...
Kencing lah dengan jayanyaaa.....

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Ni gimik jeeee konon macam lama la aku tunggu result tu... Hahahhahahaa...
Padahal lepas aku kencing tu.... Zuuuupppppppppppppp.....
Terus naik 2 line weyhhhhh... bapak laju gilaaaaaa.... Pekat pulak tu 2-2 line tu...
Aku teringat Ayu cakap, kalau pekat tu maknanya memang dah lama la...
Kalau line samar2 tu yang baru2.... Aku seperti tidak percaya... Giteeww......
Dalam mamai2 tu.... dah settle macam dah takde line lain dah nak kua (tak mungkin line no.3 kot)...
Aku basuh upt tu... Takdan nak mandi... Terus kua bilik air... Kejut Zul...
Gosok gigi basuh muka semua takdan... Dan kencing je... Hahahaha... Teruk sangat eksaited ni...

"Honey honey... bangun"
Sambil Zul mamai bangun tu... Aku pun tayang upt tu...

*gambar ni time kat office*

"Kenapa2? Apa tu? Kenapa benda tu? Apa tu? Hah! Baby pregnant ke??? Series ke baby pregnant ke"

Semua tu dengan mata terkebil2... Hahahaha...
Kelakar gila muka Zul... Dah habis cakap tu... Aku pun sambung g mandi... Kitorang ingat nak g clinic tapi masing2 pulak kerja pagi tu so macam tak sempat la... Malam pulak ada annual dinner company...
So macam pergi balik kerja nanti la, takpun esok2 lah pegi...
Tapi lepas dah mandi tu, Zul tanya aku....

"Betul ke benda tu? Betul ke baby pregnant? Pelik... Sebab baby tak muntah pun... Mana tau rosak ke"

OMGGGG... Dia punya doubt just sebab aku tak muntah... Hahahahahaha...
So kitorang pun pergi kerja macam biasa... Tapi happy gilos...
Tapi geram dengan Zul... Sebab bila dia cakap macam tu aku pun terus macam frust sikit laaa...
Hahaha... terus aku pergi beli upt yang digital tu kat pharmacy tempat kerja...
OMG.... RM29.95 boleh tak...
5 sen tu aku rasa macam nak sedekah je kat pharmacy tu... Mahalll...
Dah test lagi sekali.... And alhamdulillah... Result saying that I AM PREGNANT
So pepagi tu takde keje... Aku pun plan nak bagitau dekat parents aku sume...
So terjadilah group dalam whatsapp... kelakar gila okay...






Dah bagitau family aku, pastu aku bagitau yang rapat2 je..
Kak Ila, Ayu and the rest punya staff TGV... bukan apa... takde la diorang buli aku time preg...
Hahahahha.. So dapat lah perhatian kasih sayang lebih sikit... Hihihihi....
Zul punya side pulak, dia dah bagitau parents dia, and budak TGV dia jugak....
So malam tu g dinner.... Masuk2 hall je, terus sume orang macam...

"baby baby baby....(usap perut)"
"Congrats congrats"

Hahahahha... terasa ramai orang sayang... Hahahahhaha... Dasarrrr
Tapi takde la kitorang kecoh sangat waktu tu... Tu pun yang rapat2 je yang tau...
Ramai pulak yang teka time tu tapi yang aku rasa takyah tau dulu, aku takde la bagitau...
So tunggu lah kitorang untuk hari2 kemudian untuk pergi clinic...
According tu upt test digital and bertapa terangnya 2 line tu... Waktu tu aku dalam 5 weeks pregnant dah...
Tak sangka okayyy... So aku pun start install apps sume and sume apps tu cakap aku dalam 5 weeks...
Dah la baru start diet nasi dalam 2 weeks and berjaya turun 2kg...
Dah jadi camniiii.. punah laahhhh harapankuuuu nak diet nasi....
Siap kena warning lagi dengan Papa 'NO DIET'... hahaha...
Apa lagi.. hooray hooray lah dapat makan... tapi kene control jugak... taknak la membesar bagai juara...
Kang nak turun kang payah kang....
Pastu waktu hari apa tah, kitorang cuti.. So cari clinic wanita... Just untuk scan nak confirmkan je...

Tadaaaaaaa... Confirm aku mengandung... Hehehehe... Tu kantung tuuu... :))
Alhamdulillah...

Tapi hari2 lepas tu... Ahad tak silap aku... Kitorang ada wedding...wedding sedara lah.. Dekat bora ombak sana tu...OMG... cantik okaayyy rupanya wedding kat situ.... Eh... nak cerita apa ni... Hahahha...
So before sampai, Mama dah pesan... jangan bagitau dulu... too early...anything can happen...
Ok fine... sedih sikit la tak dapat nak share happiness ni.... So mari teruskan hidup dengan makan...
So masa kat wedding, macam biasa, salam2 tok tok, nek nek, aunt aunt, uncle uncle semuaaa lah...
OMG... rasa macam berdosa okay menipu... Hahahaha... Semua macam....

"Aik... you ni macam dah ada isiii jee"
My answer : "Saya berisi ada la... Hahahaha.." Ok tak kelakar... T_____T"
Pastu tok tok semua macam tetiba...

"alaaaa. comelnyaaaa"
"comelnyaaaa"
"dah ada ka"

"comelnya" tu please sebut dalam bahasa utara and that referring to me....
 tak pernah pun tok tok ni bila aku pi salam kata aku comel... tetiba malam tu semua macam kata aku comel... walaupun memang sediakala comel tapi... malam tu iolls biasaaa je...
Mungkinkah tok tok ni dapat meneka? Diorang pangkat TOK pulakkk....
Ok now rindu arwah Maktok aku.... *al-fatihah*

So bermulalah hari2 kitorang waiting for our little bub :)
Doakan my pregnancy goes well okay... Tak sabar nak buat preparation semua...
InsyaAllah... Everything will be okay...
Up until today... I'm already 3 months pregnant :)
Dah masuk 2nd trimester dah pun...
Symptoms untuk 1st trimester? Kalau rajin, aku cerita journey aku dalam pregnancy ni...
Berdoalahhhhhhh aku rajin...

So kita dah masuk tahun baru... 2014... We are so ready... Eksaited pun ya... Nervous pun ya...
Azam tahun baru? Tahun2 sebelum ni tak pernah nak ada azam pun.. Kalau ada pun main cakap pakai mulut... Hahahaha... Sungguh tak ikhlas.... Tapi tahun 2014 ni... Special sikit...

InsyaAllah aku akan cuba menjadi muslim yang lebih baik, isteri yang lebih baik dan juga anak yang lebih baik and nak post banyakkkkk cerita dalam blog ni... Taknak jadi malas dah... Aku nak anak aku nanti baca semua pasal dia dalam blog ni... OH... InsyaAllah, akan cuba jadi mommy yang terbaik untuk anak aku nanti... Amin amin amin...
Eksaited sangat... Doakan perjalanan 2014 kami :)
Semoga segalanya dipermudahkan... Amin...

I love you so much husband...
Daddy dia dah semangat sangat tu... Tiap2 hari cakap dengan baby dalam perut...

"baby baby baby... perut mommy buncit" T______________T

Ok lah... kita sambung nanti... :)
Happy New Year everyone!

No comments:

Post a Comment