Nuffnang!

Monday, February 11, 2013

Bandung - Jakarta 2012 - Day 1

Tudiaaa...
Korang tengok tajuk pun mesti korang dah tau kan...
Tahun 2012 nuuu....
I'm sorry la chuolls...
Iolls tetiba ketandusan idea... Tu yang kerjaku just blog walking je tu...
Cari idea... Hahaha...
Pastu jumpa banyak blog2 menarik... Best2 pulak tu...
Nahhh... Ni yang idea tengah datang niii.....

Al-maklumlah...
Nak transfer gambar masuk laptop je dah seminggu.
Nak tengok semua gambar2 je dah seminngu.
Nak rotate gambar je dah seminggu.
Nak compressed gambar je dah seminggu.
Nak amek gambar dari hengpong kakyin je dah berminggu minggu.
Nak update jer berbulan.. Ahaks...
Tu yang baru sekarang nak update pasal holiday tahun lepas tu..
Hewhewhew...
Baru sebulan belum setahun... ^_^v

Kitorang pegi holiday 5 hari 4 malam.
Tapi xde la aku masukkan semua 5 hari dalam 1 post.
Aku buat day by day okay.
Kang muntoh pulak korang baca panjang2 berjela.

Family aku memang suka pegi year end holiday.
Mama cakap, kita dah kerja penat2, sekali sekala kena la rehat cuti panjang.
Kitorang pon apalagi, hooray hooray lah.
Asal hujung tahun je, sebulan awal aku dah reserved cuti.
Hahaha. Kang berebut x syok plak.

Flight kitorang is the 1st flight kot x silap. Pukoi 8pagi. Tersepet2 lah mata kat KLIA masa tu.
Alhamdulillah Mama aku dapat MAS. Dia kata ada offer masa tu.
Return per person 400 lebih.
Kitorang kalau pergi memang suka amek first flight. Balik pulak, amek flight malam.
Boleh jalan lama sikit.
Dah la, banyak pulak aku bebel.
Jom tengok gambar.
Tapi jangan muntoh pulak naa..

Pepagi haruslah carik breakfast dulu. Lapaq x ingat weiii... Time ni aku belum start diet lagi... Even MAS ada provide food pun time tu kitorang memang xleh tahan dah.. Bedalll....
Ingat, BELUM START DIET. Hahahaha

Excited ye sayang? First time tuuuuu :))

Bismillah... Jom jalan!

Dari atas ni kitorang boleh nampak resort yang kat sepang tu. Excited oiiii... Memang nampak bentuk palm tree tuuu... Dahsyat aaaa....

Ada orang tu excited. Orang lain lepas makan terus bantai tido, tapi dia x tido langsung. Mata segar boolat jeee.... Dahsyat lah sayang!

Aku tatau camne gambar ni ada kat bawah. Tapi aku malas nak edit balik. Hahaha.

Tengok pe tu sayang. Nampak pape keeee.... Awan je pun -.-

Ko nampak air oren ni? Cantikkan kakak aku bukak. Ko nak tengok aku bukak jadi camne?
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Siap ada tanduk bagai okay!!! Dah diam! Janji boleh minum. Slurppp

Kesian Papa. Time ni dia dah x sedap badan dah. Jaket 1 apa pun x bawak. Rembat sweater adik aku. The day before memang dia rasa xsedap badan. Tup tup masa nak pegi tu rasa nak demam. :(

Tapi buas tetap buas okay! :p

Orang lain kenyang, tapi dia boleh bantai siapa punya yang x habis okayyy. Rezeki jangan dibuang.

Ini yang syiokkkk... dapat free tuuu... Dulu masa kitorang pegi, naik MAS jugak, dapat ice cream BR, this time toblerone pulak. Hoyeahhhh...

Sampai sudah.Time nak collect baggage, aku nampak budak kecik ni. Ni siapa punya excess baggage ni???????

Hello Indonesia!

Gambar terbalik lagi. Hahaha... Ni time baru turun dari flight.

Masing2 cakap masing2 kesayangan masing2. Iyolah...

Tapi haritu adik aku memang cool giler ohh... Macam backpackers wa cakap luu... sempoi abis... semua pandang je beg dia tu... cayalah!

Haruslah ada gambar gedik bersama. Time ni tengah tunggu Papa deal cari supir. Kitorang memang xsuka amek package sebab nak kena ikut timing diorang. X best kalau terikat macam tu. Kitorang suka free and easy. Pandai2 sendiri la redah. Baru adventure!

Ada rezeki, dapat la murah. Xde rezeki, kena la tipu kat sana. So tawakal je la kan. Yang penting have fun!

Ni lah beg kitorang. Sikit aje kan??? Sebab ni baru sampai... Jom tengok last day camne nanti..

Mom! My everything. Thank you Ma!
p/s - Cantik beg! Hahahaha

Akhirnya! Ko nampak atas van tu? Boleh dia tertinggal kasut atas tu. Supir ni namanya Wanto.

Oh, lupa nak bagitau. Kitorang landed dekat Jakarta, tapi sampai2 je, terus gerak pergi Bandung dulu.
2malam kat sana, then 2malam kat Jakarta. Jakarta ke Bandung dalam 3jam camtu. Macam sini ke Ipoh ke Penang camtu kot. Entah lah, aku tido je dalam kete. Hahaha.

Masa otw tu, aku dah pelik dah. Pebende atas tiang lampu tu. Pk punya pk punya pk, rupanya, diorang gunakan tenaga solar untuk nyalakan lampu tu waktu malam. Save the earth weiii...
Mana aku dapat info ni??? Pk secara logik ngan Mama aku. Hahaha

Tengah2 sedap tido dalam kete, sekali.........................
"krekkkk krekkk krekkkkk" (bunyi apetah aku buat ni T______T)
Kereta supir ni rosak daaaaaa......
Tengah2 panas weiiii.....
Tengah2 highway pulak tu....
Haruslah masing2 dah macam ape kan...
Aircond xleh on, pastu termati enjin pulokkk....
Dengan xleh masuk gear.... Fuhhhh....Adventure habissss....
Tapi kesian tengok si Wanto tu.... Kelam kabut dia tepon kawan dia cari replacement untuk kitorang...
Muka dia memang kesian jugak la time tu.... Yela, sebab dia ade guest kan, x sedap la bila jadi camni...
Kesian dia....
Lamaaaa skit, orang highway, macam kita, plus ronda tu la, datang tolong tow...

Apalagi, kena tow lahhh.... tengah2 panas niii...

Pakcik tukang tow. Kereta tengah kena tarik.
Katanya nak tow sampai ke rest area.
Kitorang pun ok la.
Pastu nampak pulak signboard starbucks drive thru ni!
Kitorang pun lagi la okayyyyyyy....
Sejukkkkkk skit nak tunggu replacement car...
Sekali dah sampai kat tempat yang orang tu tow...
Jom tengok starbucks dia jom...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Menarik waa cakap lu... Kalah Malaysia okayyy...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Sekaliiiiii.... Yang  hado starbucks dia!!!
Menyirap je kitorang masa ni.
Ni bukan starbucks, ni starfucks.

Suka sangatttt gambaq ni. Apa yang lawak sangat tah sayang.

Lepas sejam, replacement car pun sampai.

Anak datuk ni lagi la berbulu. Tengah tido kereta rosak. Panas plak tu. Angin je dia. Haha.
Dah settle semua, jom teruskan perjalanan.
Tapi kitorang, haruslah sambung tido.
Hahaha.

Bila dah bangun je, terkejut aku. Ingatkan patung apa kat tengah2 jalan tu.
Sekali benda alah ni bergerak ko tau!
Sumpah aku takut gila weiiiii....
Ingat kot perompak ke apa kan tengah lari dikejar polis ke ape...
hahaha... Imagination kena tinggi bro...
Rupanyaaaaa.....

Mintak derma rupanyaaaaa....
Dia tulis situ yatim piatu, tapi pak supir tu kata diorang ni tipu.
Padahal boleh je keja tapi mintak derma kat highway.
X tau lah mana satu.
Dia siap babai okayyyyyy.... ada lagi 1 tu siap tunjuk peace -___-
Papa pun bagi la duit skit sebab kitorang tangkap gambar dia...

Dah masuk je Bandung, haruslah kitorang cari tempat makan dulu.
Kebulur x ingat wa cakap lu.
Round punya round punya round, sekali ternampak 1 kedai makan ni.
Nampak dari luar menarik.

 Alas Daun. MENARIK GILAAAA WA CAKAP LUUUU.....

Cantikkan kedai dia? Indoor outdoor semua cantiklah! Memang selesa gila makan kat sini. Memang best!

Masa sampai2, kitorang terpikir jugak  macam mana nak order. Rupanya, nampak x lauk2 tu?
Yang dah masak ada, yang belum masak pun ada.
Contoh kalau korang nak ayam cili ke hape, dorang sauk je masuk pinggan then hidang.
Tapi kalau korang nak ayam goreng panas2, haaa... ko amek ayam yang belum goreng tu, pastu nanti dia goreng untuk korang. Memang superb lah!

 Mula2 aku pelik, benda alah apa ni. Rupanya tempat letak cili weh! X pakai mangkuk tau! Creative!!!

 Ada 3 jenis cili. Korang pilih la mana berkenan dihati. 3-3 sedap ohhh!

 Pilih jangan x pilih pa. Nampak makanan je demam Papa hilang kejap. Huhuhu...

 Nampak fresh kan ulam2 dia? Dorang memang jaga kualiti makan tau. Tempat pun bersih je.


 Haaaa.... ni semua lauk2 dia. Best2. Rambang mata nak pilih. Nanti dia saukkan, korang tunggu kat meja, pastu dorang bawak dengan nasi.

 Teruja aku tengok. Macam periuk2 kat umah kita dok goreng bihun tu. Tapi kecik2. Comel gilaaaaaaa....... Kalau aku jumpa ni memang aku beli banyak2 belanga kecik ni...

 Dah nama pun alas daun kan? Dia pun akan hidangkan kita dengan alas daun pisang.

Lepas tu, ko bubuh nasi, ngap masuk mulut la. Memang bestttttt....
(eh, brape kali cakap best?)  Tapi BEST!!!!

Sup pun bekas sama tau! Ko x rasa macam nak curik bawak balik ke? Teruja aku... Huhu...

 Ni tempat basuh tangan. Sayang rasa nak kumur2. Cantik sangat. Hahaha...

 So kalau korang pegi Bandung, aku recommend sangat2 tempat makan ni.
Memang puas hati. Lauk sedap. Bertambah2 lah kitorang masa tu.
Memang lepas ni, nak datang sini lagi. Best sangat!

 Masa otw pergi hotel, macam biasa la, kalau berhenti traffic light, ada la orang jual2 ke, mintak sedekah ke.
Tapi itu orang depan tu, ko tengok, dengan skirt pendek. Aku dah pelik, siang2 hari pun pegi club ke.
Dia pergi kereta depan tu, nyanyi2 gelek skit, lap2 tingkap (sebab masa tu baru lepas hujan), then tunggu la orang hulur duit. Hoi! Nak tergelak aku... hahahahaha...

 Tak berjaya kereta depan, datang kereta kitorang pulak. Aku dah nak gelak sakan dah ni. Oh, lupa nak cakap, itu bapok ye sebenarnya. Hahahahahahaha....
Ko nak tengok bila dia datang kereta kitorang?
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...


 Nah! Hamek!
Ni kalau aku tunjuk kat budak2 ni, mau menangis lah diorang.
Sorry la, bukan nak aibkan dia, tapikan tapikan... Kenapa laaa dia macam tu?
Hahahahahahhaha.... Datang kereta kitorang, macam biasa, nyanyi, gelek sikit, lap2 cermin.
Pastu kitorang sume dah pandang gelak2, pastu xlayan, dia marah ko tau. Hahahahaha

 Masa ni baru sampai hotel. Muka penat and kenyang. Huhuhu.

 Masing2 sibuk cari wi-fi aku rasa ni. Tak menyempat2.

 Tadaaaaaa.... Ni la bilik kitorang. Cantik kan? Besar pulak tu. Memang puas!!!
Mama kata, 2 malam, 2 bilik, including breakfast, baru 700 lebih.
Berbaloi2 wa cakap luuuuu....

 Bilik air siap ada tub and sheh sheh ( hose air tu ) hehehehe...
Memang selesa habis lah!

 Ni nama hotel. Savoy Homann.
Sign board dia kat depan x sempat snap. Esok2 jelah.

 Masuk2 bilik, teruja nampak cermin besar ni. Hoiii, besar cermin dia okayyy....
Apa lagi, gila lah kejap. hahaha.

 Dah freshen up semua, terus Mama ajak keluar pergi Toko Tiga. Tempat jual jeans ori murah2.
Tempat tu kebetulan dekat sangat dengan hotel. Ada kot 5min.
Tapi malam tu hujan so amek supir yang dekat hotel tu. Senang.
Papa x ikut, tidur sebab dah makan ubat.

 Ni la tempat dia. Sini murah2 jeans dia. Semua brand ko kenal, semua ada.
Pastu bila dengar customer sokseksoksek sembang, rupanya ramai customer Malaysia malam tu.
Hahahaha... dengar slang pun dah tau :p

Borong sayang jangan x borong.
Zul dapat jugak hasil malam tu. 2 helai x silap aku.
Aku?
Hatiku hanya untuk kain! Hahaha..
Lepas dah habis shopping, apa lagi... Balik sudahhhh...

 Time ni hujan selebatnya, nak call Mama tatau nak call nombor supir tu. Haruslah kitorang cari jalan sendiri nak balik hotel. Nasib baik dekat je tapi kena la kitorang pakai beg toko tiga tu. Hahahahahaha.

 Elokkan kitorang pakai macam ni. Hahahahahaha.

Dah la hujan selebatnya... Papa pulak kat hotel, x sihat. So takmolah kitorang kua lelama.
Nasib baik Zul ada jadi bodyguard. Takdela takut sangat. So xsampai hati tinggal Papa kat hotel.
Marilah pulang bawak Papa gi makan.

Malam tu lepas tanya budak2 hotel tu, diorang pun suggest kat kitorang ada 1 place ni yang best untuk makan. Ada banyak choices. Macam open air food court. Tempat dia cantik. Besttttt...


 Ni salah satu makanan sedap. Sate apetah nama dia.
Seriousssss... Aku makan ni je malam tu...
Aku ni bukan pencinta sate. Kalau terpaksa je or takde makanan lain baru aku makan sate.
Tapi malam tu, sekelip mata je aku makan bercucuk2 without paksaan. Hebat x? Hahahahaha...

 Ada cerita sate ni. Mula2 Papa yang makan sate ni.
Ada kot dalam sepuluh cucuk. Lepas kitorang rasa, wow, sedapnya. Terus dia nak order lagi sekali.
Papa tanya aku nak brape batang, aku jawab 5 batang cukop, Zul pun jawab 5 batang cukop.
Lepas dia order tu, dia datang balik kat meja. Aku pun tanya la dia order berapa.

Me : Pa, pa order berapa?
Papa : Papa order 10 batang. Adik 5, Zul 5, Papa 5.

Masa ni, kitorang kat meja pandang2. Kitorang masing2 wondering dalam hati. Kitorang salah kira ke Papa salah kira. Siapa yang failed math kat sini? Masing2 masa tu diam je la, simpan dalam hati. Tapi aku still macam pening jugak la. Aku pun tanya lagi skali.

Me : Pa, Papa order berapa sebenarnya.
Papa : Papa order 10 la. Adik 5, Zul 5, Papa nak amek 5.

Masa ni aku betul2 dah pelik. Bapak aku ni buat lawak ke ape sebab mood dia malam tu memang ookayyyy je. So aku pandang Mama, then Mama geleng kepala meaning "biarlah dia nak order berapa pun".
Okay, kita biarkan topic ni tergantung kat situ. Tunggu je lah berapa batang sampai.
Bila dah sampai kitorang pun tengok atas meja. Tanda tanya terus bertambah2.

Me : Papa, ni Papa order 15 ni. Tadi Papa kata order 10. Betullah kitorang kira 15. Tapi kenapa Papa cakap Papa order 10.
Papa : Betullah. Adik nak 5, Zul nak 5, Papa nak 5.
Me : Tapi kenapa Papa kata Papa order 10? Bukan ke 15?
Papa : Alaaaa... Makan je lahhh...

Memang kena bantai gelak kaw2 kat situ. Sampai sekarang kitorang still pelik. Siapa silap kat sini.
Hahhahahahaha... Pastu dia nak cover line, dia suruh makan. Hahahahahahaha.
Kalau korang, korang rasa korang konpius x? Hahahahahahaha

 Kan aku dah cakap, tempat ni cantik. Kat entrance ade fountain ni. Ko nampak x ada gelung tu.
Kan dia tulis situ "Throw a Coin to the hole".
Kitorang pun time tu tengah boring tunggu supir, apa lagi.
Masing2 nak tunjuk hebat la aim sape paling terror. Hahahaha.
Tapi kitorang x de la niat pape pun. Syirik kan. Kitorang suka2 je.
Sape masuk kira dia terror. Sape x masuk kena gelak. Hahahaha. Bongokkan.
Malam tu masing2 hardcore xbawak sweater. Sejuk nak mampus angin malam dia masa tu okayyyy.

 My heart and soul. My life. I love you both so much Mom and Dad.

 Radzak's Angels.


 Us again. Weehuuu... Tempat cantik, haruslah gambar banyak.

 Nak kata sweet tapi x berapa sweet sangat lah. Letak je lah untup tatapan umum. Hahaha

Ini adalah cubaan untuk amek gambar lompat menggunakan Note 2.
*ignore the face please*

 Haiiiiyaaaahhhhhhh! Berjaya okayyy...

Muka Zul yang redha dapat bakal isteri macam ni :D

Balik tu je, basuh2 kaki, basuh2 muka, masing2 sekelip mata je boom.
Goodnight world je lah. Apa lagi.
Okay2, sambung day 2 pulak on next entry.
Aku pun penat nak menaip ni.
Bye.

No comments:

Post a Comment