Nuffnang!

Sunday, February 17, 2013

Jakarta - Bandung 2012 - Day 4

Haloooooo....
Day 4 was hari aku paling semangat dalam banyak2 hari..
Haruslah over excited kannnn...
Dekat Pasar Baru Bandung kan x dapat pape, so jom la kita tengok Tanah Abang Jakarta pulak.
Oh, lupa nak bagitau..
Tanah Abang ni sama jugak macam Pasar Baru...
Jual2 kain, jual2 baju, jual2 macam2 lah...
Tapi kan, tapi kan, Tanah Abang ni serioussssss lagi best.
Sebab apa? Satgi kat bawah aku cerita naaaa...

Pagi dimulakan dengan hari yang ceria cantik indah bla bla bla.
Alhamdulillah, Papa dah sihat. Rasanya kena bagi peluh baru dia rasa okay.
Kalu sejuk2 tu yang dia rasa tak syok tu.

Weolls just jalan kaki je cari tempat nak breakfast. Oh, kitorang tak amek buffet dekat hotel sebab Mama dok teka2 maybe buffet dia biasa2 je la.
Haruslah jalan pagi2. Kua kan peluh sikitttt.

Tu yang nak marah sangat kat Papa tu.
Ko tengok la beg dia duk terngangaaaaaaaa camtu.
Eeeeeeee... Geramssss.

Masa tengah jalan2, tetiba ternampak McD. Pastu nampak ni!
Why lahhhhh takde kat Malaysia!
Slurpppp!

Then jalan punya jalan, satu apa kedai pun tak bukak lagi. Adusssss...
Kitorang awal sangat okayyyy...
Then terjumpa lah 1 foodcourt.
Dekat mana tah, aku pun lupa. Pastu ada supermarket.
Pastu ada trolly dia ni yang omey angat angat.
Hehehehe

Pepagi lagi dah makan pedas.
Huhuhuhu.... Kata pak orang johor, haruslah kan!
Kitorang makan bihun sup kot. Aku pun tatau nama indon dia apa.
Tapi wa cakap lu, sumpah SEDAP nak mampos okay...
Pagi2 terus selera. Sedap gilaaaaaa.... Adik aku makan 2 mangkuk -..-

Papa suka makan lain dari kitorang. Tapi bihun sup jugak.
Tapi kedai lain sikit arrr... Sebab tu cili Papa lain...

Pastu dia boleh order sate indon favorite kitorang pulakkk pepagi ni...
Ni breakfast ke apa ni.
Selera benorrrrr...
Then perut dah kenyang, apa lagi, jom lah beli kain! Hahahaha
Dari tempat kitorang makan tu nak pi Tanah Abang, dekat je.
Haruslah kitorang naik transport yang kiut ni. Hahahaha.

Ini brader bawak dia punya wheel, manyak taiko woahhh...

Hahahaha... Ko nampak depan tu? 1 vehicle ni kitorang naik 3 orang.
Muat okayyyy... Vontot je masing2 kena kecikkan. hehehe.

Nampak tak muka eksited?
(huruf "Eks" aku problem.harap maklum)
Ekscuse the toothpick. Hehehe.

Okay, ini motor ke ape aku pun tatau, scary sikit ye.
Zul duduk belah luar skali. Tapi pintu dia kalau tutup ke, tak tutup ke, pun Zul boleh terpelanting. Iolls takut okay fiance iolls tu tercampak. Ko tau2 je la diorang ni bawak camne kan.

Ko nampak tak kitorang ni rapat benor dengan kete sebelah tu camne?
Scary tak? Scary kannnn

Nampak sape kat depan tu tak?
Mama, Papa and Diilah. Hehehehe.
Oh, ko bleh bayangkan tak, malam tadi kan aku cakap kitorang naik benda best kan.
Ni lah benda dia, pastu ko tau, malam tadi Zul duduk sebelah driver okay!
Hahahahhaha. Dia kata macam motor. Tapi dia pun tatau pebenda. Hahahaha.

Ko rasakan, dia ada tayar depan tak? Pelik ke tak pelik ko rasa?
Hahahhaha...

Tadaaaaaaaaa.... Haruslah ada!
Ni nama dia Bajai.

Hambui2, ghenyih nooo...
Yang driver tu pun, hambui2 pak, kenapa kamu senyum2 kambing? Kamu ingat kamu retis?

Yang naik ngan Papa kasi murah, sekali yang kitorang punya mahal pulok.
Ohhhh, lebih niiii...
Okay takpe, yang penting dah sampai.
Ingat kot pepagi takde orang, rupanya dah ramai okay.
Ramai dekat luar tu la. Dalam okay je.
Sampai2, terus terWow Wow.
Sebab dia sangat2 bersih! Beza sangat2 dekat Pasar Baru.
Serius aku tak tipu. Sebab tu aku cakap, aku lagi suggest Tanah Abang dari Pasar Baru.
Tempat dia much more better. Bersih and lagi luas.
So ko takde la nak berlanggar2 ngan orang ke ape kan.
So ko pun takde la risua sangat dengan pick pocket kan.
Pastu bila kitorang bargain on telekung and kain sume, kesimpulannya, TA laaaaaaaaaagi murah dari PB!
Dia pun more organize then PB. Ada floor masing2.
Untuk kain, floor bawahhhhh skit.
Lower ground kot tak silap.
Dah belek2 kat floor lain, jom lah kita turun. Aku dah eksited sangat dah ni.

Turun2 je, sambil jalan je dah nampak ni.
Antikkk kan?

Ni pun cantikkkkkkkkkk....
Dia buat jubah/meksi (huruf eks aku prob) tu nampak menarik kan?

Pastu nampak kebaya ni.
Paling aku minat, tu tu, yg blue pink tu!
Cantik gilaaaaaaaaa....
Tapi kat sini aku menahan napsu ko tau. Semuaaaaa aku nak beli.
Semua color aku nak bedal. Tapi kena tahannnn... Beli yang mana penting jeee....
Kang yang penting yang tak jumpa kang, mati aku.

Ahah! Ni kedai no.2 tak silap aku.
Kedai no.1, takde gambar. Sebab masa tu dok sibuk pilih kain aku. Hihik.
Masa tu untuk kain aku ngan Zul je. Hihik.
Antik angatttt... tapi takmo tunjuk :D
Kat kedai ni dah start borong. Untuk diri sendiri, untuk orang, untuk relatives, untuk sape2 je lah.
Ko nampak Papa dah tongkat kepala. Tu dia kata dia dah pening sikit dah.

Mama and Kak yin sibuk duk pilih.
Aku? Aku pilih gitu2 je sebab menahan napsu. Lagipun, selagi aku punya tak settle, aku rasa tak senang duduk. So aku biarkan diorang pilih. Mana diorang tanya aku nak ke tak, baru aku amek. Hehe.
Zul and Dilla, ko tengok la tu, langsung diorang tak peduli. Hahahahaha.
Main gameeeeee je.

Ko tengok niiiiii?????????????????
Ko tak rasa nak pitams ke???
Cantik sangat kannnnnnnn

Ni kat kedai last ke kedai paling lama ke kedai apetah. Hahahaha.
Kat kedai ni paling banyak kitorang borong. Tu, Zul duk pegang kain untuk adik dia. Hahaha.
Takmo bagi lepas sebab takut tak jumpa dah. Nak cari kain bukan senang okay.
Semua cantik. Zul tension je. First time dia ikut, terus dah pening2.
Yang Zul tau, nak settle cepat untuk family dia. Hehehehe.

Ni 2 orang ni pun sama. Banyakkkk diorang rembat. Masing2 pun nak baju baru untuk nanti.
Kat sini kain iolls pun ada. Hihik. Takmo tunjuk jugak. :p

Ni just part of it okay. Dalam beg itam tu pun ada.
Yang tengah dok lipat pun ada.
Eh, nampak kain iolls lah! Lariiiiii....

Muka happy dapat beli kain yang cantik2!
Lepas dah beli2 sakan, tinggalkan kain kat kedai, pegi cari lunch.
Seriously, food court dekat TA ni lagi2 bersih dari PB.
And the choices of food, lagi banyak. KFC pun ada dalam ni tau.

Lepas dah makan2, masing baru sedar diri.
Rupa2nya, dari dia bukak, sampai lah diorang nak tutup, sehari suntuk, kitorang kat TA tu!
Hahahahaha. Tak sedar pun. Bila kain semua orang dah cukup, baru rasa penat.
Hahahahahahaha.
Dah rasa penat, jom balik! Pastu, pening kepala macam mana nak angkut semua kain2 yang berlambak tu. Pastu, pening kepala nak bubuh macam mana dalam beg. Hahahah.

Masa nak balik ni, kitorang pun naik bajai.
Ampunnnnn... dia ikut jalan belakang okayyy... Nak elak jem punya pasal...
Lagi scary aku cakap ko. Dengan masing2 dok riba kain, dengan bajai tu hentam langgar lubang.
Memang gilaaaa...
Sampai2 hotel je terus legaaaaaaaa....
Tapi aku yang pening, sebab?
Sebab tang mana aku nak susun kain2 si family Zul tuuuu???
Haruslah Zul pass kat aku nak simpan kain tu camna kannnn....
Sedar2 je masa tu dah maghrib dah.
Malam tu kitorang buat pe??
Nanti aku sambung neks entry ye.

No comments:

Post a Comment