Nuffnang!

Tuesday, February 12, 2013

Bandung - Jakarta 2012 - Day 2

Masuk day 2, teruja iolls.
Apa lagi, pergi cari kain lah.
Hahaha... Tapi pagi tu, kitorang excited terlebih sikit...
Kitorang nak try Trans Studio Bandung...
Trans Studio ni macam Genting campur USS campur Sunway lah giteww...
Senang cerita, extreme park sudehhh...

Tengok dekat website dia, menarik...
Katanya banyak extreme ride... Haaa... Bakmeh sini bagi kitorang try, extreme ke tak extreme...
Pepagi tu dah mintak supir hotel tolong hantarkan...
Dia kata x jauh... Tapi memang betul pun x jauh...
Tak sampai setengah jam kitorang dah sampai dah...

 Pagi2 dimulakan dengan amek gambar hotel bagi senang korang tengok.
Nampak x tu?
Savoy Homann Bidakara Hotel Bandung.
Nahhh... Pi search... Berbaloi2 hotel ni...

 Haaaaaa... Ko nampak tu? Main cak cak...

 Tadaaaaaaaa..... 
Cuaca mendung ke aku x pandai setting camera tah...
Aku pun x ingat tapi ngam la tengah hari tu abis main ride, hujan pong turun.

Aku tengok ni aku terus jadi cuak okayyy...
Tapi satu ni je pun outdoor ride dia..
Oh, lupa... Trans Studio ni memang dia cakap indoor theme park.
Tapi 1 ni jela tersesat outdoor..

 Dekat sebelah park ni ada la mall dia.
Trans Studio Mall.
Macam sunway jugak la kan... Tapi mostly orang kaya indon je pun shopping sini...

 Kauuuuuuu... Namanya pun hari libur, haruslah ramai orang...
(baca dengan slang indon pah bedah)

 Ni namanya excited...
Ko nampak Zul dah tembam? *okay lariiiiiiiiiiiii*

 Dah nama pun dekat indonesia kannnnnnn, haruslah ko paham2 perangai diorang ni....
Lane pun dah xjumpa tau... Berbulu betul aku.... Boleh diorang tolak2 pastu potong line...
Kitorang patut xyah beratur pun, tapi kitorang nak selamatkan line beratur campur nak save kan Mama & Papa, tu yang join beratur sekali. Main tolak2 ko tau. Bengang betul aku.
Time ni memang dah give up skit. Aku ni bukan jenis suka penuh2 camni...
Semak ko tau. Tambah2 ngan diorang ni. So, ko pepaham je la ye...

 Dah macam kat New York dah aku tengok bila naik atas.
Ceyy ceyyyyyy.... Pernah ke pergi NYC??? Hahahahaha

 Naik2 escalator, staff ni terus tolong pakaikan tag.
As usual, gelang macam dekat sunway dulu tu...
Dulu kan before sunway pakai jam untuk masuk, kan kena pakai tag tu kan..
Haaaa, camtu lah... Tapi xsilap aku, tah macam mana tah, aku pun lupa(tulaaaaa... lama benor nak update),
kalau beli express pass, kena tunjuk gelang ni ke ape tah.
Ok, aku dah malas nak pikir tapi yang pasti, gelang kitorang lain... Tah x ingat...

 Entrance door.

 Time ni kembang kempis hidong aku. Bukan sebab bau, sebab ramai.
Iolls sedikit rimas ye. Sabor je la. Tempat orang kan.

Masuk2 je kitorang dibagi topi ho ho ho ni...
Ho ho ho lah kitorang pon... Hohoho...

 Okay, ni time baru datang okay, bukan nak balik. Ada orang amek gambar.
Bedal je la. Janji ada gambar.

Masa ni Papa and Mama suruh kitorang seperate. Diorang shopping2, minum2, kitorang pi lah main ride semua. Tu yang before gerak, amek gambar dulu.

Ehem ehem... tengok la kitorang beratur lane mana...
Ehem ehem... Okbye :p

 Aku dengan Zul haruslah belakang sekali sebab Zul kan tinggi.
Kang kesian orang depan x dapat nak menikmati pemandangan.
Ada ke view kalau dah ride tu laju semacam... Sepet2 je mata ko nanti...
Ni first ride kitorang, yang ride dekat luar tu... Xramai lagi orang time ni, tu yang try terus...
Kang ujan kang payah.... Brape bintang???
3 je aku bagi. Tu pun aku bagi sebab dia lajuuuuuuu gilaaaaa okay....
Lagi 2 bintang aku x bagi sebab aku turun2 terus pening nak muntah.

Ni ride no bape tah aku x ingat. Ride2 sebelum adalah kitorang malas nak amek gambar.
Hahahaha...
Time ni pun tah macam mana, kitorang terjumpa Papa and Mama, so tu yang dapat gambar tu..
Kalau x, jawab dia, 1 jelah gambar kitorang naik ride. Hahahaha.

 Adik aku hilang pro amek gambar dekat indon. Berbulu je aku.
Asyik blur je. Orang ni, time tengah ramai2 orang, tetiba dia ada kat celah2.
Mana muncul aku pun tatau.

Yang dia ni lagi menakutkan... Tiba2 aku nampak kat tiang mana tah...
Aku ingat patung, sebab statik je ko tau... Sekali dia bergerak...
Tanjat2 aku masa tu... Terus amek gambar...
(aik, tanjat je amek gambar?)

 Gambar gedik harus ada. Awwwwwww....
Time ni kan berpecah balik, haruslah aku berani feluk2.
Kalau x, ko mimpi je lah nak macam ni kat sana.

 Masa ni tengah beratur ride 4d apetah.
Panjang and lama nak mampus. Ni kitorang beli express pass tau.
Ko bayangkan la sendiri kalau yang beratur normal lama macam mana.

 Apalagi, nama pun bosan.
Kakak aku pulak baru pakai Note 2. Apalagi, guna phone dia la tangkap gambar.
Ko nampak x dia macam smurf? Hahaha

 Omeyyy omeyyy x ho ho ho

 Go go power rangers!
Xsilap aku, sape pakai gelang ni kot kira express pass. Xsilap aku la.
Yang normal aku xingat pulok.

 Tolonggggggggglah tengok muka adik aku -..-

 Nasibbbb dapat 1 row :D
Best jugaklaaaa tapi xbest pun ada jugak...
Best sebab tergoyang2 ko kat situ. Xbest sebab dekat sangat ngan screen and blur. So jadi pening.

Hah!!! Ko tengok, takut x? Diorang kena pakai costume untuk tempat yang diorang jaga.
Tapi dalam banyak2, ni yang paling terbaikkkkkk costume dia....
Ni masa kat rumah hantu. Namanya Dunia Lain.
Tapi kitorang x masuk. Ada cerita kenapa kitorang x masuk.

Masa aku nampak dari jauh, takyah cakap dari jauh la, dalam internet pun aku dah decide x nak masuk.
Hahahahahaha... Yela, ko tau tau je la, hantu indon kan lagi seram dari hantu melayu...
Sorry naik lorry lah jawab dia...
Tapi masa mula2, adik aku bising2 cakap aku ni pengecut la, x nak kawan la kalu x masuk, macam2 la dia dok sakat aku. Tambah2 geng ngan Zul. Berbuluuuuu je tau time tu.
Bila dah sampai depan entrance, aku redha je. Macam2 alasan aku bagi. Dengan ramai orang beraturnye.
Tak sanggup aku time tu. Then bila masuk express lane tu, masing2 dah kecut.
Belum sampai lagi ko tau, baru tengah jalan nak g depan dekat lane tu.
Then masa nak masuk tu, dah gelap. Tempat dia sumpah aku cakap menakutkan.
Repeat, BELUM MASUK LAGI OKAYYY.
Time tu adik aku dah cakap, "Xpelah, kita xyah masuk lah"
Aku apa lagi, haruslah nganjing dia balik. Ohhhh, dah lepas gate, suka2 nak patah balik. Memang x laaa..
Then bila sampai depan, dengan gelapnya, ada 1 excalator naik atas.
Escalator kecik tau. Yang boleh naik sorang every tangga tu.
Sampai je kat atas, ada la frame hantu2 bagai tu, time tu tetiba adik aku dah,
"taknakkk taknakkk"
"jom la keluar"
"taknakkk taknakkk"
(Haruslah iolls bold and besarkan. Hahahahaha)
Muka dia nak nangis okayyy... Kalau aku bleh record, aku dah record dah.
Mula2 aku nak gelak ko tau, tapi aku tahan lagi.
Muka dia sumpah nak nangis. Ok fine, kitorang dah cuak la kiranya. Kalau dia nangis, x ke malu?
(pikir malu ok, bukan pikir adik aku pengsan nangis teruk ke apa even muka dia dah pucat time tu.haha)
Masa ni kitorang baru sampai dekat atas escalator okayyy....
1 ape pun x masuk lagi tau... Ko bleh bayangkan x how scary tempat tu?
Then tengah adik aku bising2, aku toleh belakang, mamat yang pakai costume tu, naik escalator sorang2, pandang bawah. Hoiiiii!!!! kot ye pun ko nak menghayati, x payahlah gituuuuu!
Bila dia sampai, dia tenung aku ko tau. Pastu aku dengan beraninya, terus tanya,
"Pintu keluarnya dimana pak? Kami x jadi mau masuk"(baca dengan slang indon ye)
Pastu dia tunjuk la nak jalan kat mana.
Aku syak la kan, dia sebenarnya nak terkejut kan kitorang, tapi bila aku tanya mana exit, terus xjadi la kot... Aku syak je la sebab cara dia naik escalator tu takut okayyy...
Pastu bila kitorang nak pegi exit, ko tau adik aku takmau jalan.
Dia nak stay kat tempat die berdiri dekat escalator tu.
"taknakkk taknakkk"
Hoiiii, nak keluar tau, dia boleh taknak taknak kat situ. Dahla escalator tu naik je, xde turun2.
Kira macam no turning back lah kalau ko dah naik escalator tu.
Kitorang cakap "ye, nak keluar la ni pegi exit", dia boleh cakap kitorang tipu!
Ko boley???? Nak keluar pun dia cakap tipu. Punya la dia takut takmo berganjak.
Lama gila okay nak pujuk dia. Kitorang hulur tangan, langsung dia xnak ko tau.
Last2 aku cakap, "Dila pegang tangan abg Zul. Abg Zul jalan depan, K.ija jalan belakang sekali"
Helloooo, aku is penakut okay. Kakak aku depan sekali, cari exit, aku belakang sekali.
Nasib baik nak keluar tau, kalau x, mimpi la aku nak jalan belakang skali.
Bila pegang tangan Zul, baru dia nak jalan. Aku tengok, memang dia genggam habis takmo lepas lengan Zul. Sampai berbekas2 lah jugak.
Hahahaha.... Rupanya, exit sikit punya jauh okayyy...
Sampai nak naik kat kereta seram dia tu baru lah ada exit. Puiiii betul.
Memang no turning back lah dia buat ride ni.

Sampai2 kat luar, ape lagi, memang kena bahan laa wa cakap lu. Bengang je dia.
Ohhhh, mula2 pandai dia kutuk aku penakut la pe sume. Sekali, hamekkkkk...
Derhaka dekat kakak, tu la jadi dia. Memang sepanjang masa aku bahan dia.
Bukan sepanjang masa, whole day jugak la. Kira sampai Malaysia jugak lah. Hahahahahahaha.
Tapi memang betul, semacam jugak lah tempat tu diorang buat.
Xpelah, memang x menyesal pun kalau x masuk.

 Keluar2 rumah hantu terus carik parents aku terus kua. Hahahahahahahahaha...
Gilalah...

Orang baru nak explore Note 2 dia -..-

Time ni dah tengah hari. Review untuk Trans Studio,
kalau nak pergi untuk testing2 je boleh lah, tapi kalau nak pegi untuk second time tu, xyah pegi pun xpe la kot. Haaaa, tu review kitorang la. Sebab contoh review kitorang untuk USS, berkali2 pergi pun xpeeeee.
Haaaa... ko dah boleh bayangkan lah kan macam mana. Tapi, kena merasa jugak la ok.
Lepas Trans Studio je, mintak supir hotel amek, bawak pegi Pasar Baru.
Hah! mesti la teruja! Tapi dalam kete weolls is tido!
Hahahahaha....
Sampai je pening kepala. Dengan orang ramai na'uzubillah. Dengan laparnye.
Mood dah kelaut sikit la. Dengan dah lewatnya. Aku tatau la si supir tu bawak ikut jalan mana.
Tapi bila sampai sana, kitorang terus cari makan. Lapar okay.
Pastu jalan cari kain. Last2, yang sapu kain, Zul sapu untuk family dia, kakak aku sapu untuk orang yang pesan, Mama aku sapu telekung.
Aku? aku x beli pape ye! Sebab aku dah rimas dengan keadaan rushing so mood ke laut.
Mama kate, x pelah, kalu x dapat kat pasar baru, kita tengok dekat Tanah Abang, Jakarta.
Kalu xde jugak, kita pegi Jack. So masa Pasar Baru, just settle untuk family Zul je.
Zul pun malas nak pening2. Dia kira nak terus settle time tu jugak.
Gambar? Dah nama pun mood ke laut kan. Haruslah nan hado gambarnye.
Ade kot takat 3 jam je kitorang kat situ. Then, balik hotel, rest2 jap.
Sebab malam nak kua balik.
Tapi masa nak balik hotel dari Pasar Baru tu, teksi is taknak amek kitorang sebab katanya dekat sangat.
Apa lagi, kata adventure, marilah ramai2 naik beca. Hahaha.

 Naik beca kat indon ni is extreme okay!!!
Fedulik lah rules jalanan semua. Bapak bawak beca ni fedulik pulak kannnn...
Dah la traffic macam harem menakutkan, boleh diorang 1 way masa nak sampai hotel tu.
Gila betul! Kitorang redha je weh time ni.
Kalau kena langgar, mati katak kat situ jugak aku rasa.
Dah la muat2 vontot je masing2. Dengan kainnya. Kussssssss semangat.

 Beriba2 lah kitorang dengan beg2 and beg plastic sume. Fuhhhh.

Ni je la yang dapat di sapu sebab kedai is nak tutup sume.
Bengang pulak aku dengar diorang dok tarik2 shutter.
Grrrrrrrrr.....

Eh, aku rasakan, entry ni dah panjang sangat.
Aku pun letih menaip ni. Day 2 ni sambung part 2 boleh?
Hahahahaha.... (-_-)v

No comments:

Post a Comment